En hälsning från oss i arkivet:

Lämna gärna kommentarer om du har tankar, funderingar eller annat som kan vara av värde. Det är alltid trevligt med respons från läsarna - vare sig det är egna frågor eller svar på frågor från oss skribenter. Tack på förhand!

onsdag 9 juli 2008

Ärliga svenskar och kalla nätter.

Nu går jag på semester i en vecka, upp till Dalarna bär det! Men jag kommer definitivt att ta med mig detta fina uttryck:
"En ärlig svensk pissar aldrig ensam" (Värm. Färnebo hd. och sn, eller Fryksdals hd.)

Detta bekräftar ju också det som vi kvinnor har vetat i alla år, att man bör gå i grupp för att pudra näsan.


Semestertid är det som sagt och jag hoppas på varmt och vackert väder. Annars kanske det blir som för kvinnan i Allbo hd:
"Ja är twongen å gefta me så jag ha lite å ta på me, sa käringen, som inte hade nåt täcke".

Där ser man, de kalla svenska nätterna kanske har resulterat i en del föreningar.

/J

Inga kommentarer: